Педагогический совет
Kooli õppenõukogu ülesanded ja töökord
- Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on oma pädevuse piires õppe ja kasvatuse analüüsimine ja hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
- Õppenõukogu liikmeteks on kooli direktor, õppealajuhataja, õpetajad, tugispetsialistid ja teised direktori nimetatud isikud.
- Õppenõukogu tegevusse kaasatakse õpilasesinduse esindaja.
- Õppenõukogu tegevust korraldab õppenõukogu esimees.
- Õppenõkogu poolt vastuvõetud otsused on avalikud ning asjast huvitatud isikutel on õigus nendega koolis tutvuda.
Õppenõukogude põhiteemad on:
1. Seoses õppe ja kasvatuse analüüsimise ja hindamisega:
- õppenõukogu sekretäri valimine;
- esindajate valimine kooli hoolekogu ja teiste kogude koosseisu õigusaktides ette nähtud juhtudel;
- õppe- ja kasvatustegevuses õpilaste turvalisusega seotud riskide läbiarutamine ning meetmete kavandamine nende riskide vältimiseks (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- sise- ja välishindamise tulemuste läbiarutamine ning ettepanekute tegemine tarvilike meetmete rakendamiseks (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- õppeaasta lõpul kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ning kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parandamiseks;
- kooli üldtööplaani kinnitamine uue õppeaasta alguseks;
2. Seoses õpilastele tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisega (koosoleku teema vastavalt vajadusele):
- vanema taotluse alusel õpilasele koduõppe rakendamise otsustamine;
- õpilasega tema käitumise arutamine;
- õpilasele ajutise õppes osalemise keelu rakendamise otsustamine;
3. Seoses õpilaste õpingute jätkamise ja kooli lõpetamisega õppenõukogu:
- õpilase järgmisse klassi üleviimise, täiendavale õppetööle ja 1.–3. kooliastmes klassikursust kordama jätmise otsustamine;
- põhikooli lõpetamise ning lõputunnistuse väljaandmise otsutamine;
- õpilaste tunnustamise kiituskirjaga ja kiitusega põhikooli lõputunnistusel otsustamine;
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid kutseõppeasutuse pooleli jätnud õpilane (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid välisriigist tulnud õpilane (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid õpilane, kellel puudub haridust tõendav dokument (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
Alus: Haridus-ja teadusministri määrus “Kooli õppenõukogu ülesanded ja töökord”
(RT I 2010, 60, 409)
Õppenõukogud ja otsused
Kooli õppenõukogu ülesanded ja töökord
- Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on oma pädevuse piires õppe ja kasvatuse analüüsimine ja hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
- Õppenõukogu liikmeteks on kooli direktor, õppealajuhataja, õpetajad, tugispetsialistid ja teised direktori nimetatud isikud.
- Õppenõukogu tegevusse kaasatakse õpilasesinduse esindaja.
- Õppenõukogu tegevust korraldab õppenõukogu esimees.
- Õppenõkogu poolt vastuvõetud otsused on avalikud ning asjast huvitatud isikutel on õigus nendega koolis tutvuda.
Õppenõukogude põhiteemad on:
1. Seoses õppe ja kasvatuse analüüsimise ja hindamisega:
- õppenõukogu sekretäri valimine;
- esindajate valimine kooli hoolekogu ja teiste kogude koosseisu õigusaktides ette nähtud juhtudel;
- õppe- ja kasvatustegevuses õpilaste turvalisusega seotud riskide läbiarutamine ning meetmete kavandamine nende riskide vältimiseks (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- sise- ja välishindamise tulemuste läbiarutamine ning ettepanekute tegemine tarvilike meetmete rakendamiseks (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- õppeaasta lõpul kooli õppe- ja kasvatustegevuse tulemuste läbiarutamine ning kooli juhtkonnale ettepanekute tegemine kooli õppe- ja kasvatustegevuse parandamiseks;
- kooli üldtööplaani kinnitamine uue õppeaasta alguseks;
2. Seoses õpilastele tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisega (koosoleku teema vastavalt vajadusele):
- vanema taotluse alusel õpilasele koduõppe rakendamise otsustamine;
- õpilasega tema käitumise arutamine;
- õpilasele ajutise õppes osalemise keelu rakendamise otsustamine;
3. Seoses õpilaste õpingute jätkamise ja kooli lõpetamisega õppenõukogu:
- õpilase järgmisse klassi üleviimise, täiendavale õppetööle ja 1.–3. kooliastmes klassikursust kordama jätmise otsustamine;
- põhikooli lõpetamise ning lõputunnistuse väljaandmise otsutamine;
- õpilaste tunnustamise kiituskirjaga ja kiitusega põhikooli lõputunnistusel otsustamine;
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid kutseõppeasutuse pooleli jätnud õpilane (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid välisriigist tulnud õpilane (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
- otsustamine, millises klassis jätkab õpinguid õpilane, kellel puudub haridust tõendav dokument (koosoleku teema vastavalt vajadusele);
Alus: Haridus-ja teadusministri määrus “Kooli õppenõukogu ülesanded ja töökord”
(RT I 2010, 60, 409)